Aug 29, 2011

Dah Jadi IBU!!!

Date 28 ogos 2012, tarikh yg bermakna dalam hidup ku...im to be mummy...oh Tuhan, sungguh besarnya kuasa Mu...
     Pagi 28hb, aku telah leaking, actually dah leaking dr mlm td jam 12 lebih, tp x terasa sakit pun. drpd informasi yg aku baca, 1st bersalin ni mengambil masa yg lama sbb baby nak cari jln kuar..so, aku amik keputusan esok pg utk g klinik. Dlm hati ni, risau jugak...hati mana yg x risau...dah la pengalaman pertama...Encik suami pun dah mula risau..x tido mlm kami dbuatnya...
     Pagi selepas bersahur dgn family dlm jam 6 lebih, aku bersiap2 utk ke Johor Maternity Centre at Kluang..sampai je kat sana, nurse cek, dah buka 3cm..tp still xrasa sakit lg...terus nurse masukkan ubat cepatkan bersalin (induce), sbb takut baby dlm perut lemas..After ubat dah masuk je dlm bdn aku, peh...sakitnye yg amat!...slow2 sakit tu dtg..5 minit...sakit lg...3 minit..sakit lg..sampai satu tahap yg aku x dpt bendung kesakitan itu...aku ckp dgn nurse yg aku dah x tahan, terua nurse panggil Doctor...
n finally...jam 11 pagi, aku berjaya melahirkan baby pertamaku seberat 2.2kg...alhamdulillah..syukur ya Allah...dan baby yg comel itu diberi nama NUR ALEA DELISYA Binti Mohammad Sanusi...

Nur Alea Delisya Mohd Sanusi (1day)


     Welcome to the world sayang!!!...kamu sangat cantik....ibu sayang sgt kat kamu....semoga cepat besar n jadi anak yg solehah ye syg...dgr cakap mak ayah..jaga tingkahlaku n yg penting, tunaikan suruhan Allah SWT...
      IBU n AYAH SAYANG SGT KAT KAMU, ALEA...
Hari bergelar ibu  dan ayah.. ;)

No comments: